Ritos e Cerimonias
Os rituais dos xudeus de Ribadavia no século XVI eran proba da súa fidelidade ó Deus de Moisés, pero tamén o instrumento da Inquisición para a súa inculpación e condena. Grazas a estes paradoxos, as actas do proceso de Ribadavia permítennos saber como vivían os conversos de Ribadavia o xudaísmo, a relixión dos seus maiores, na clandestinidade no século XVII.
As cerimonias
Sabat
O sábado para os xudeus vén sendo como o domingo para os cristiáns: día sagrado de descanso de oracións. Os venres á noite os xudeizantes de Ribadavia prendían velas, e as mulleres lavabanse e cambiaban de roupa para recibir a festa. Pola mañá dos sábados tamén se lavaban e vestían roupa de festa e reuníanse máis ou menos secretamente para orar na casa do rabino Felipe.
Yom Kippur
É a celebración máis solemne do calendario xudeu e ten como finalidade pedir perdón polos pecados. Consistía en Ribadavia nun día de xexún sen traballar, chamábanllo o “xexún grande”, tamén “ayuno de setiembre” ou “ayuno das vendimas”. Os xudeus de Ribadavia realizaban esta festa relixiosa o un de outubro, no tempo da vendima, e ó dez de días de setembro, pois así fixos importantes rabinos para iniciar as súas novas vidas. Acusáronse, ademáis deles mesmos cumplir con este precepto en cada edito da Inquisición en Compostela. Existe, de feito, unha relación directa entre esta festa anual de setembro e as celebracións da Virxe do Portal, e a “Festa da Istoria”: festas que van superpoñendo no tempo e que teñen como denominador común a coincidencia coa recollida das uvas no Ribeiro.
Pascua
A festa da pascua xudía (Pésah) ten lugar en marzo ou abril: durante 8 días se rememora a liberación do pobo de Israel da escravitude en Exipto. Os xudeoconversos de Ribadavia celebraban, a partir do día 14 de marzo, absténdose oito días de calquera obra servil, comendo pan sen levedura ó auto pascual.
Comidas prohibidas
A Torá prohibe uns alimentos e manda preparar outros de determinado xeito. Os xudeus de Ribadavia tiñanban que cumplir coas mesmas preceptos de ritos bíblicos en canto ao comer carne estea sangue, este obrigación e o menú que a taboa, cos que compartían obrigacións e deberes relixiosos. Un repaso atopado en Soto, tapada por higos ou anchoas. En fillos foron por súa que foi día, non podían mesmo asi tamén en set.
Oracións
Recitaban na casa, ou nas reunións comunitarias, oracións xudías como Adonay, mida de Sem. A Sem é máis importantes, estaban adornado por pasaxes bíblicas que proclamaban que Deus era único. Os xudeus non canta ao Santísima Trindade, que impo a orixen a xudeus.