Fraternidade xudeu -cristiá

A diferenza doutros lugares das Coroas de Castela e Aragón, no reino de Galicia non houbo durante a Idade Media motíns populares antisemitas. O máis parecido foi o asalto da sinagoga de Ourense, en 1442, que resultou “destruída”, polo bando nobiliario dos Cadórnigas, que levaron consigo “as árbores” (rolos da Torá) e aínda lles roubaron despois 50 marabedís vellos. Tanto o Concello como a Igrexa de Ourense condenaron o atentado á “casa de oración” dos xudeus. O máis duro foi o representante do bispo que excomulgou a Pedro Díaz de Cadórniga e os seus homes, é dicir, tratou o delicto antixudeu como se fose un sacrilexio cometido en igrexa cristiá.

Museo etnolóxico

A Orixe

É propio da Galicia pre-irmandiña este sentimento de agravio de todas as víctimas contra os cabaleiros malfeitores e as súas fortalezas, vítimas expiatorias dunhas tensións sociais que noutros lugares descargan contra os xudeus.

A amizade entre cristiáns e xudeus amósase outra volta, en 1457, nunha vodas de fidalgos ourensáns onde se acordou, estando xudeus e rexedores presentes, reconciliaren a dúas donas xudías que se pelexaran, que sen liberadas polo Concello da súa cadea co fin de que puidesen comparecer perante os xuíces da alxamia. Desde as Partidas de Afonso X estaba “prohibido” que xudeus e cristiáns fixesen banquetes xuntos, pero o Reino de Galicia ía a contracorrente, e o 25 de abril de 1467, iniciada a grande revolta contra os nobres malfeitores, un cóengo da catedral de Ourense relata cómo “os da Santa Yrmandade avian lanzado un pregon que leigos e clérigos, xudeus e mouros, fosen derribar o castelo Ramiro.”

A tradicional e secular tolerancia entre xudeus e cristiáns da Galicia medieval, desde o século X, convértese pois, na fin da Idade Media, en amizade xudeu-cristiá, defensiva en común dos agravios sociais (a tal punto que en 1368 ofrécense para pagaren fortalezas aos cabaleiros protexedores (Mendo González, 1044) a agresores provocando ó cabo a revolta da Santa Irmandade 1467-1469, no momento histórico de maior desfasamento entre a situación dos xudeus en Galicia e no resto da Coroa de Castela: neses anos teñen lugar matanzas de xudeus e conversos en Toledo (1467), Sepúlveda (1468) e Tolosa (1469); entretanto, en Galicia a Santa Irmandade xunta campesiños e cóengos, xudeus e mouros, para derrubaren fortalezas.

Lost your password?

Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in

Address

184 Mayfield St. Hopewell
Junction, NY 12533

Phone

Email